Design Bridge Londen, het Britse zusje van het gelijknamige Amsterdamse marketingdesignbureau, heeft in opdracht van het oer-Britse en respectabele warenhuis Fortnum & Mason (sedert 1707 en gerespecteerd hofleverancier) een reeks chocoladeverpakking mogen ontwerpen om je vingers bij af te likken.
De nieuwe verpakking moet door onder andere storytelling en ambacht de herkomst van de ingrediënten reflecteren. Elk ontwerp vertelt een speels verhaal. Chloe Templeman, design directeur van Design Bridge: 'We zochten een manier om de uniekheid van elke reeks chocolade tot leven te brengen. Vanaf het moment dat je de doos opent, tot het moment dat je het chocolaatje eruit haalt, elk moment onthult een deel van het verhaal.'
Zoe Zareem-Slade, directeur klantervaring Fortnum & Mason: 'We wilden iets heel speciaals doen met de nieuwe verpakkingen en vonden de perfecte partner in Design Bridge. Zij reageerde op de briefing met het soort aandacht voor detail waar Fortnum & Mason beroemd om is en namen samen met ons gedurfde en creatieve ontwerpbeslissingen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!