De Strijdknots is een bureaucampagne van Entourage Amsterdam, het bureau van ex-UbachsWisbrun/JWT-creative directors Michiel Neefjes en Marc Bennink.
Het duo begon De Strijdknots 1 jaar geleden als weblog om, zoals ze zelf zojuist onthulden op destrijdknots.nl: 'anoniem een stukje "truth in advertising" te berde te brengen, de revue te laten passeren of zo u wilt een strijdknots in het hoenderhok te gooien. Niets meer niets minder. Om vervolgens wat trouwe lezers/vrienden/partners aan ons te binden, waarmee we Entourage Amsterdam als creatief productiehuis neer konden zetten. Het woord Entourage zei het in feite al: het gaat niet om ons, het gaat om met wie je het doet.'
De Strijdknots werd meer dan een bureaucampagne, het werd een case die 1 jaar duurde waarin ruim duizend artikelen werden geproduceerd die maandelijks door ruim 6000 trouwe en unieke fans werden gelezen. De case heeft volgens Bennink en Neefjes goed gewerkt, want: Klanten hebben hun weg naar Entourage gevonden, de free-publicity was overweldigend en de reacties (op alle social media) ongekend.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!