Volgens ‘The Changing TV Experience’, het onderzoek dat Vision Critical voert voor het IAB USA (651 respondenten 18+, online bevraagd van 19 tot 21 januari 2015), gebruikt 78% van de volwassen Amerikanen tegelijk een ander device terwijl ze televisie kijken. TV-Mobile multitasking is een dagelijkse bezigheid voor 84% van de respondenten. Als we kijken naar de activiteiten is surfen op het internet de wijdst verbreide activiteit, net zoals het luisteren nar tv, wat ook het gebruikte device is. De communicatie over de programma’s blijft sterk, zowel privé (e-mail, sms) als via de sociale media.
Het onderzoek buigt zich ook over smart tv: een derde van de Amerikaanse volwassenen heeft er een of beschikt alleszins over een device waarmee een video in streaming op televisie bekeken kan worden. Van hen besteedt 38% meer dan de helft van hun televisietijd aan het bekijken van videostreaming op televisie. 35% gebruikt hun smart tv meer dan vorig jaar.
Bron: MediaMarketing.be
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!