Daily Telegraph vertraagt online nieuws met 1 dag

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Opmerkelijk bericht: De Britse kwaliteitskrant zet het nieuws met een dag vertraging op de site, ten faveure van de papieren editie.

Een geheel andere move dan bijvoorbeeld zijn concurrent de , die als eerste Britse krant een webfirst service aanbiedt door het buitenlandse nieuws en 'City-nieuws' eerst online te publiceren, wil de Daily Telegraph de lezers en kopers van de papieren krant juist wat voorsprong geven op de online editie.

De nieuwe mediadirecteur van De Telegraph Group, met de zeer Nederlands klinkende naam Annelies van den Belt, denkt dat de vertraging van online nieuws de verkoop van de papieren krant zal stimuleren 'zolang wij de lezer meerwaarde en relevantie geven, zowel online als in de papieren uitgave.'

Het conservatieve dagblad vertraagt de online publicatie van krantenartikelen daarnaast om internetbezoekers te stimuleren om toch maar de papieren krant te kopen....

Van den Belt laat de beslissing welk nieuws in aanmerking komt voor vertraging, over aan de individuele redacteuren.

De Telegraph Group telt 10,5 miljoen lezers op al zijn print en online titels, waarvan 1,3 miljoen zowel de print als de online versie van de Daily Telegraph lezen.

De gemiddelde leeftijd van de Telegraph-lezer is maar liefst 45. De gemiddelde leeftijd van de papieren krantlezer ligt zelfs op 56, terwijl de gemiddelde leeftijd van de online krant op 38 jaar ligt.

Inkomsten uit de online versie bedragen 5 procent van de totale omzet van de Telegraph Group, en dit percentage verschilt niet veel van dat van de concurrenten.

Je zou misschien denken dat de website van de Daily Telegraph achterloopt qua nieuwe technieken en interactiviteit, maar dat is niet het geval. Er wordt zelfs geblogd en er wordt veel ruimte gemaakt voor opinie.

Volgens mevrouw van den Belt is de site van de Daily Telegraph sinds twee jaar winstgevend, 90 procent van de inkomsten wordt gegenereerd uit advertenties. De meeste groei zit in commerciële microsites die tegen betaling adverteermogelijkheden op verschillende platforms bieden aan bedrijven.

Op de Telegraph website kunnen lezers ook voor content betalen, zo betalen 300.000 jonge mannen volgens Van den Belt 6 pond om de te kunnen spelen.

Waarom deze zet? Moet de Daily Telegraph juist niet aan een verjongingskuur in plaats van toe te geven aan de bestaande lezers, of is het juist een mooie gebaar naar de trouwe lezer, wat denkt u?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie