Een opmerkelijk bericht in de WSJ (members only) over een campagne van de Japanse overheid om energie te besparen. Het programma heet Cool Bizz en gaf als boodschap mee, dat de airco op het werk uit kon, als we wat luchtiger gekleed zouden gaan. De baas van Japan, Koizumi gaf het goede voorbeeld door te verschijnen in polo.
Tot zover niets nieuws onder de zon. Opmerkelijk is echter, dat de kledingverkoop van mannenkleding flink toegenomen is, omdat de benodigde extra polo's niet in de kast lagen en dus aangeschaft moesten worden. In sommige winkels steeg de verkoop met bijna 5%. Iedereen blij, minder energie en een prikkel voor het MKB.
Het vervolgprogramma 'Warm Bizz' start in het najaar en roept mensen in Japan op, de verwarming een paar graden lager te zetten thuis en op het werk.
Tijd om aandelen te kopen in een wolfabriek? Of tijd voor cobranding tussen H & M en Nuon?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!