Marktonderzoekbureau Trendbox ondervroeg speciaal voor de Marketing-online rubriek Top of flop 250 consumenten naar hun mening over het nieuwe tijdschrift In, een glossy met veel entertainmentnieuws, inclusief tv-gids.
Nederland lijkt niet warm te lopen voor het nieuwe magazine. Spontane reacties zijn volgens het onerzoeksbureau lauw. Consumenten vinden het blad overbodig: 'alles is ook al in veel andere bladen te vinden, en omroepgidsen zijn door internet wel achterhaald' of 'ik zoek gewoon een zo goedkoop mogelijk programmablad, zonder poespas'.
Ook vermoedt men dat het blad vergelijkbaar is met bestaande gossipbladen zoals Privé en Story: 'als dit net zoiets is als de roddelbladen zal ik het niet aanschaffen'.
Wel lijkt het adagium 'onbekend, maakt onbemind' hier te gelden. Velen zeggen het blad niet te kennen: 'klinkt wel leuk, maar ik weet niet of ik het zou lezen. Dan moet ik het eerst zien'. Misschien dat een sampling actie deze groep consumenten over de streep kan trekken.
De geringe interesse vertaalt zich naar een lage positieve koopintentie. In totaal geeft 7% van alle personen van 16 jaar en ouder aan het blad zeer zeker of waarschijnlijk wel te gaan kopen. Met 10% koopintentie ligt de interesse significant hoger onder de vrouwelijke consumenten. Onder mannelijke consumenten ligt de koopintentie daarentegen significant lager (5%). Senioren voelen zich helemaal niet aangetrokken tot het nieuwe concept. Van de groep 50-plussers geeft namelijk maar 1% aan het blad te gaan kopen. Bekijk de hele case op marketing-online.nl en geef uw mening.
De tussenstand:
Top 41%
Flop 58%
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!