'Communicatie' onzichtbaar op Fusion

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wie vanuit de PR-, voorlichting- en corporate communicatiehoek naar het Fusion-congres gaat, zal zich achter het oor krabben bij het zien van het programma (zie ). Vrijwel alle key-note speakers komen uit de marketing en reclame. Kay van der Linde en Jan Driessen redden de eer van het 'communicatie-vak'. Let wel: vanuit hun rol in de creatieve campagnes van politieke partijen. Oh ja, en in twee side-sessions mogen we onder elkaar wat neuzelen.

Ik kan me de worsteling van de programma-samenstellers wel voorstellen bij het zoeken naar sprekers uit 'onze' hoek van het vak. Wie laat nu echt eens wat zien? Wie verschuilt zich niet achter het spel achter de schermen en de afhankelijkheid van management en derden? Wanneer horen we communicatie-managers eens roepen hoe ze het wel gaan doen in plaats van hoe het niet moet? Ook op deze Commlog is vooral vaak te lezen hoe anderen het verkeerd doen. Lekker veilig.

Ik geef de Fusion-organisatoren dus groot gelijk dat ze kiezen voor de branie, zichtbaarheid en vernieuwingsdrift van de broeders in de marketing en reclame. Kom dus vooral naar hen kijken en luisteren hoe het wel moet!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie