Het was een dag vol met inspirerende sprekers en workshops. Er werd volop getweet. Voor de mensen die er niet waren, en ook voor diegene die nog even terug willen kijken: een tweetverslag van de dag.
Rocco Mooij, hoofdredacteur Communicatie en communicatieonline trapt de dag af.
Paul Hughes vertelt over een communicatiestrategie die op een postzegel past: A (act), R (reflect) en C (consult).
Betteke van Ruler zei vorig jaar: gooi het communicatieplan maar in de sloot. Daarop kreeg ze veelvuldig de vraag: 'maar wat dan?' Het antwoord beschreef ze in haar boek Het Strategisch Communicatie Frame.
De Zuid-Afrikaanse CEO van Vodafone, Rob Shuter vertelt over zijn reputatieaanpak en begint zijn verhaal met zelfspot: 'CEO’s are a bit like nuclair wapens, you only have one because the other side has one, they are very expensive en you hope you never have to use them.'
Frithjof de Haan leidt een debat tussen publiek, Jorien Douma (communicatiemanager Ruimte voor de Rivier van Rijkswaterstaat) en Hans Koeleman (directeur corporate communicatie KPN).
Dan is het tijd voor de breakout-sessies. Iedereen koos van te voren een workshop van vijf kwartier.
Mascha Weijers - Luisteren & Gesprekken
Bartho Boer - Exclusief: Spinning voor gevorderden
Sander Hermsen - Verborgen verleiders, feiten of fictie?
Christien Brinkgreve - Over de kracht van verhalen
Paul van Vilsteren - Almere 360 graden
Betteke van Ruler - Het strategisch communicatieframe
Gidion Peters - De communicatiescrum
Na de workshops is het alweer tijd voor de laatste presentaties.
Wim Kok vertelt in het kader van storytelling een verhaal over Bas, die soldaat was en operazanger werd. De zaal is opvallend stil tijdens zijn verhaal.
Bartho Boer noemt in zijn column de vijf communicatie-aandachtspunten voor 2015, het jaar van de geit.
Sietse Bakker bouwde ooit een website over Eurovisie Songfestival voor het meisje waar hij verliefd op was. Nu is hij hoofd communicatie.
De dag eindigt met een gezellige borrel. De meeste twitteraars zijn erg te spreken over de dag, en de nieuwe inzichten die ze hebben gekregen. Het grootste commentaar? Zoveel vrouwen in de zaal, zo weinig op het podium. Iets om mee te nemen volgend jaar.
Foto: Emmely van Mierlo
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!