Brandfighters zendt in samenwerking met Adfo Groep, onder de titel ‘Like a Boss’, iedere maand een interview uit met een maker uit het reclamevak, die inzoomt op zijn discipline.
Roel Welling, mede-eigenaar van productiemaatschappij Wefilm, is de tiende professional in de Like a Boss reeks (Brandfighters startte de reeks eerder, red.). Wefilm is gespecialisserd is het maken van ‘toegankelijke activerende films en commercials’. Of anders gezegd: van ‘stuff people want to share’.
Like a boss #10 - Roel Welling over de toekomst van online commercials from Brandfighters on Vimeo.
Na 6 jaar traditionele commercials te hebben geregisseerd (bij CCCP en Comrad) had Welling het gevoel dat hij iets miste. Na het regisseren van een aantal succesvolle virals was dat gevoel verdwenen; hij merkte op dat hij liever commercials wou maken waarover gepraat wordt, dan commercials die op TV eenzijdig worden gepusht.
Wanneer je virals en online commercials maakt is het belangrijk om vernieuwend te zijn. Dat kan door nieuwe humor, een nieuw soort extreemheid of door vernuftigheid. Volgens Welling is het belangrijk om je continu bewust te blijven van de manier waarop mensen jouw werk zien.
In de afgelopen jaren is de rol van een regisseur ook veranderd. Hij denkt nu mee met het concept en doet bijvoorbeeld zelf de cameravoering, Welling legt dit uit aan de hand van een anekdote over de Dropped-campagne van Heineken die Wefilm voor Wieden+Kennedy maakte.
Eerdere Like a Boss-afleveringen zien? Kijk hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!