De uitreiking van de Nationale Citymarketing Trofee vond plaats tijdens de vijfde editie van het Nationaal Congres Citymarketing op 4 juni jl. in Eindhoven.
Deze prijs is dit jaar voor de derde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland. Bergen op Zoom won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. De andere genomineerde steden in deze categorie waren Eindhoven en Groningen. Dordrecht werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. De andere twee genomineerden in deze categorie waren Veenendaal en Katwijk.
De jury waardeert Dordrecht met name om zijn duidelijke visie, brede aanpak en het betrekken van stakeholders in alle sectoren van de gemeente. “Er zijn goede resultaten geboekt op de verschillende beleidsterreinen en de organisatie voor citymarketing heeft zich een sterke positie verworven in de gemeente en de gemeenschap. Er is sprake van een totaalpakket”, aldus de jury.
Winnaar Bergen op Zoom wordt gewaardeerd om de snelle ontwikkeling in vrij korte tijd.”Er is veel spirit en drive en er zijn aansprekende communicatie-uitingen”, zo stelt de jury. “Er wordt gewerkt met een heldere doelgroepkeuze en duidelijk omschreven doelstellingen”.
De vakjury onder leiding van Ralph Pans(voorzitter directieraad VNG), bestond verder uit de volgende leden: Cees van Bemmel (directievoorzitter Van Wijnen Holding NV), Erik Braun (universitair docent Erasmus Universiteit Rotterdam), Gerard Marlet (directeur Stichting Atlas voor Gemeenten), Eric de Kluis(hoofdredacteur Binnenlands Bestuur) en Gaston Crolla (voorzitter Netwerk
Citymarketing)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!