In 1888 schreef George Safford Parker letterlijk geschiedenis met een innovatie die tot dan toe onmogelijk leek: een pen die geen inkt lekte. Ter gelegenheid van 125 jaar Parker creëerden de creatieven van Artbox in opdracht van Saatchi & Saatchi Genève een key visual die de historie en ambachtelijkheid van het bedrijf samenvat in één beeld.
De pen verbeeldt een tijdlijn en staat aan de linkerkant—omstreeks 1890— nog in de steigers. De pen is tevens de werkvloer voor verschillende figuurtjes; een ingenieur, een kantoorklerk. Meer naar rechts worden zowel de pen als haar gebruikers en hun werkwijzen steeds moderner. Ondertussen gluurt Parker zelf door een telescoop naar de toekomst.
Deze key visual —die wereldwijd zal verschijnen in print en outdoor media— verenigt verschillende creatieve krachten. Rhonald Blommestijn creëerde de mensen in de afbeelding, door zichzelf en mensen uit zijn omgeving—gehuld in historische werkkleding—te fotograferen, en dit vervolgens te illustreren. Fulco Smit Roeters fotografeerde een pack-shot van de pen, waarop Jurg Neve een 3D bouwstelsel aansloot. Tenslotte integreerde beeldmanipulator Ger Vendel de losse elementen van pack-shots, 3D animatie en fotografie tot één geheel.
Credits
Klant: Newell Rubbermaid, Vernier, Zwitzerland
Global Marketing Director : Maya Oiknine
Global Brand Manager Parker: Mélanie Pham
Bureau: Saatchi & Saatchi, Genève, Zwitzerland
Creative Director: Daniela Nedelschi
Creatives: Marine Queré, Veronique Garneau
Copywriter: Geoffrey Phillips
Art Buyer: Tatiana Giudici
Account Manager: Matthieu Lespes
Production: Artbox, Amsterdam
Illustratie: Rhonald Blommestijn (Artbox)
3D: Jurg Neve (Artbox)
Fotografie (Packshot): Fulco Smit Roeters (Artbox)
Beeldmanipulatie: Ger Vendel (Artbox)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!