Arcadis als één merk verder

Het samenvoegen op één gezamenlijk online platform wordt gezien als een belangrijke stap naar positionering als global brand

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bedrijven waar Arcadis de afgelopen jaren mee fuseerde gaan vanaf deze maand verder onder de naam Arcadis. Eerder opereerden die nog onder eigen naam. Het ontwerp- en adviesbureau, ontwerp en consultancyorganisatie is wereldwijd actief op het gebied van de natuurlijke en gebouwde omgeving, zowel in opdracht van overheden als van private partijen en heeft meer dan 28.000 medewerkers.

Logo
Arcadis heeft ook een nieuwe visual identity. Het oude logo bestond sinds 1997. 12 merken in Groot-Brittannië, Europa, Noord en Zuid Amerika, Azie en het Midden-Oosten zijn vervangen door het nieuwe logo. Tim Preger Manager Communicatie & PR: &;De kleur is oranje om de Nederlandse roots te benadrukken. Er is gekozen voor een combinatie met zwart omdat de meeste andere concurrenten blauw gebruiken. Daarnaast geven zwart en oranje een mooi sterk contrast en vloeien de c en de a in elkaar over om het samenwerken te benadrukken. Het diertje in het logo is overigens geen dino maar een vuursalamander &;die alleen leeft daar waar land en water samenkomen en waar de omgeving in balans is.&; De nieuwe pay off is: improving quality of life (het was &;Imagine the result&;)

Platform
Na een reeks overnames is het bedrijf inmiddels actief op zeven continenten en behoort tot de tien grootste bedrijven in zijn bedrijfsprofiel. ‘De verschillende labels beperkten echter onze herkenbaarheid’, licht Andy Rowlands, hoofd Corporate Communications het samenvoegen van de submerken onder het moedermerk toe.

 

Het samenvoegen van de merken op één gezamenlijk online platform, een klus voor digital agency TamTam, wordt gezien als een belangrijke stap naar positionering als global brand. De site is opgezet in samenwerking met Sitecore waardoor de basis moet worden gelegd voor een platform dat de business ondersteunt door slim gebruik van bezoekersdata met focus op conversie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie