Albert Heijn geeft duurzame B.Corp-merken een podium in webwinkel

Albert Heijn wil vindbaarheid van producten die goed zijn voor mens, milieu en maatschappij vergroten.

B.corp bij Appie

Albert Heijn richt een aparte webpagina op ah.nl in met merkproducten die zijn gecertificeerd door B Corporation. Daarmee wil de super de vindbaarheid vergroten van producten van bedrijven die met oog voor mens, milieu en maatschappij ondernemen. Het gaat om producten van merken als Innocent, Holie, Tony’s Chocolonely en Naïf. Albert Heijn is de eerste supermarktretailer die deze stap neemt. AH.nl had al een eigen pagina voor biologisch producten.

Op dit moment zijn 26 retailmerken met ruim 500 producten die bij Albert Heijn online worden verkocht gecertificeerd als B Corporation. Het keurmerk is nog niet goed bekend onder consumenten. 'Maar', zegt B Corp, 'bij een toenemend aantal merken en producenten begint de ambitie om de certificering te verkrijgen op het verlanglijstje te staan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie