De activatie is bedacht en ontwikkeld door United State of Fans\TBWA.
In zowel het uit- als thuisshirt komen de Amsterdamse aanvoerdersband en stadskleuren terug. Daarom besloten Ajax en hoofdsponsor Adidas het shirt dit keer door echte Amsterdammers te laten introduceren, zodat fans hun hart voor de club konden tonen.
'Ajax Special'
Op vijf locaties onthulden vrienden van de club de 'Ajax Special', een challenge waarmee fans een shirt konden winnen nog voordat het te koop was. De locaties werden pas bekend gemaakt vlak voor de challenge met korte portretvideos. Bij een kapper moesten fans bijvoorbeeld een kapsel nemen met daarin het bekende logo van de stad Amsterdam verwerkt. Andere challenges waren bijvoorbeeld het hooghouden van een bitterbal of het meezingen van het bekendste clublied.
De dag na de challenge werd een kort verslag - in de vorm van een video - gepost op de verschillende social media-kanalen.
Credits
Media: Ajax’ social media kanalen (Facebook, Twitter, Youtube)
Opdrachtgever: adidas / Ajax
Bureau: United State of Fans\TBWA
Creatie: Thomas Julien, Wawa Wang, Ben Hartman
Account: David van Geene, Maurice van Susante
Regisseur: Rutger Geleijnse
Productiemaatschappij: Oxford House
Verantwoordelijk bij cliënt: Frank Basters, Anton-Jan Thijssen, Azina Saeidi