Philips TV lanceert deze week Expedition Northern Lights, een wereldwijde campagne voor de Ambilight televisies van Philips. De campagne is ontwikkeld door ACHTUNG! dat eerder dit jaar de pitch voor het global account won.
Expedition Northern Lights borduurt voort op de eerder uitgebrachte Afterglow movie (zie onder). De campagne volgt 4 bekende freeriders, uitgerust met speciale LED-pakken, die midden in de nacht langs kleurrijk verlichte hellingen neerdalen. Online lopen de film en een interactieve game door elkaar heen:
Het magische landschap uit de film is door digitaal productiebureau Superhero Cheesecake volledig nagebouwd in een abstracte 3D wereld, ontwikkeld in WebGL. Deze nieuwe techniek maakt het mogelijk om real-time 3D content te renderen in de browser zonder gebruik te hoeven maken van plug-ins, en is daardoor ook te gebruiken op bijvoorbeeld een iPad Air. Achtung!: 'Door het toepassen van visuele effecten en video cut-scenes sluit de game naadloos aan op de film.'
Met de Expedition Northern Lights campagne wil Philips nieuwe kopersdoelgroepen waaronder gamers aanspreken. De campagne loopt in 27 landen en is actief tot eind december 2014.
Over Philips Ambilight
Ambilight TV’s bieden een intensere kijkervaring door lichteffecten met een extra brede gloed op de wand rondom de TV te projecteren.
Credits
Concept: ACHTUNG!
Design: ACHTUNG!
Technical Development: Superhero Cheesecake
3D: FutureDeluxe, Colorbleed
Sound: Wave Studios
Film concept & production: Sweetgrass Productions
Klant: Marc Harmsen, Robert Phillips, Melissa Opdam, Alehandra Iorgut