Dit optimisme vertaalt zich in het marketing- en salesbeleid, aldus Graydon. 86 procent van de respondenten geeft aan dat hun budget voor marketing en sales gelijk is gebleven of zelfs is verhoogd. Bijna de helft van hen wil ook meer beroep doen op marketing en business intelligence.
In 2013 werd de markt door ruim de helft als positief ervaren.
Mark Beekman, group marketing director bij Graydon: ’21 procent van de bedrijven die een omzetstijging verwachten, gaat zelfs uit van een stijging met meer dan 20 procent. Dat 57 procent van de ICT-bedrijven vandaag kansen ziet op de internationale markt, is voor ons het bewijs dat de ICT-sector dit optimisme straks ook zal vertalen in economische groei.’
41 procent van de ICT-ondernemingen geeft aan dat hun marketingbudget is gestegen. Bij 45 procent is het gelijk gebleven. 14 procent van de bedrijven is gaan besparen op sales en marketing.
E-mailmarketing (65 procent), sociale media (58 procent), content marketing (59 procent) en online marketing (66 procent) scoren binnen de ICT-sector het beste. Direct mailings en telemarketing lijken afgedaan te hebben.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!