Premium

3 redenen waarom het afgelopen is met Foursquare

Is de strategie verandering nu de doodsteek voor het locatie gedreven sociale netwerk?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit voorjaar heeft het Amerikaanse Foursquare besloten om het helemaal anders te doen. De Foursquare diensten werden gesplitst. Foursquare is meer een sociale wegwijzer geworden om bijvoorbeeld een goed restaurant te vinden. terwijl de nieuwe Swarm app bedoeld is om in te checken en met je vrienden te chatten.

 

1. Foursquare diensten zijn sinds kort gesplitst in twee apps

Inchecken met de oude app gaat niet meer. Je wordt nu verplicht om de nieuwe Swarm-app te downloaden. Het is twijfelachtig dat veel gebruikers dit ook daadwerkelijk gaan doen.

 

2. De Swarm app heeft een total andere look and feel

‘Verandering doet leven’, maar geldt dit  ook voor de Swarm app? De look and feel is totaal anders dan de oude Foursquare app. Op internet blijkt al dat veel gebruikers de interface gebruiksonvriendelijk en minder overzichtelijk vinden.

 

3. Twitter en Facebook hebben ook nu check-in mogelijkheden

De grote social medianetwerken hebben niet stil gezeten en gebruikers kunnen nu ook daar op locaties inchecken. Uit cijfers van vorige jaar blijkt dat Foursquare zo’n 250.000 Nederlandse gebruikers heeft. Een klein aantal ten opzichte van de 9 miljoen Facebook accounts en 5 miljoen geregistreerde Twitter accounts. Foursquare/Swarm badges zijn een leuke manier om via gamification het inchecken te stimuleren. Uiteindelijk checken gebruikers echter vooral in om aan hun netwerk te laten zien waar ze zijn. Het grote publiek/vriendenkring zit op Twitter en Facebook. Daarnaast bieden deze netwerken –naast het inchecken- meer mogelijkheden om je netwerk te onderhouden.

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie