Zo wil Heineken de cidercategorie groot maken in Nederland
Het merk Apple Bandit: ‘Gestolen appels smaken het beste’.
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/b139de37-f890-5426-aa12-e8c2600f27c3/article/f0/ea/f0ea0437-1f0d-40a7-b381-befbcdda8015/opening_image/opening_image_pro_hero/Cider_Portfolio.jpg)
![Miniatuurvoorbeeld](https://static.adformatie.nl/b139de37-f890-5426-aa12-e8c2600f27c3/article/f0/ea/f0ea0437-1f0d-40a7-b381-befbcdda8015/opening_image/opening_image_pro_hero/Cider_Portfolio.jpg)
‘Nu is het moment.’ Die boodschap herhaalde Heineken Nederland woensdag einde dag tijdens de lancering van het cidermerk Apple Bandit een aantal keer. Het moment waarop gedoeld werd, is het serieus op de kaart van de categorie appelcider in Nederland. Heineken deed daartoe eerder al een poging met de introductie van ‘vrouwencider’ Jillz en ‘mannencider’ Strongbow Gold (2009). Het eerste merk overleefde en is volgens Heineken nog altijd succesvol – mede dankzij smaak- en alcoholvrije innovaties – maar Strongbow Gold ruimde na enige tijd het veld omdat Nederlanders het te zuur, te wrang vinden. En nee, één cider maakt geen categorie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid