Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo wil Heineken de cidercategorie groot maken in Nederland

Het merk Apple Bandit: ‘Gestolen appels smaken het beste’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Nu is het moment.’ Die boodschap herhaalde Heineken Nederland woensdag einde dag tijdens de lancering van het cidermerk Apple Bandit een aantal keer. Het moment waarop gedoeld werd, is het serieus op de kaart van de  categorie appelcider in Nederland. Heineken deed daartoe eerder al een poging met de introductie van ‘vrouwencider’ Jillz en ‘mannencider’ Strongbow Gold (2009). Het eerste merk overleefde en is volgens Heineken nog altijd succesvol – mede dankzij smaak- en alcoholvrije innovaties – maar Strongbow Gold ruimde na enige tijd het veld omdat Nederlanders het te zuur, te wrang vinden. En nee, één cider maakt geen categorie.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in