Overslaan en naar de inhoud gaan

Tweets verlichten Eiffeltoren tijdens EK2016

Twitter pakt groot uit tijdens toernooi met emoji's, Vine en Periscope.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bij iedere tweet met de officiële hashtag plaatst Twitter automatisch een emoji die het EK symboliseert. Elke wedstrijddag wordt tien minuten na het laatste fluitsignaal een lichtshow opgevoerd, waarbij de kleur van de verlichting zal worden bepaald door het land dat die dag de meeste support had op Twitter.

related partner content for mobile comes here

Om fans extra te prikkelen om tweets te sturen, verschijnt een selectie van de &;beste tweets&; iedere dag op de Eiffeltoren.

Sowieso pakt Twitter flink uit tijdens het EK. Het bedrijf heeft een batterij creatieve talenten ingehuurd die tijdens het toernooi exclusieve content gaan produceren met Twitter, Vine en Periscope.

Onder hen Sean Kenny (), de man achter ‘Will Grigg’s on fire’; Joe Charman (), bekend om zijn komische compilaties van trucs op Vine; Spencer FC (), een van de bekendste stemmen uit de wereld van eSports; en Pierre Gagnaire (), een Michelin sterrenchef die video’s gaat maken van recepten die zijn gebaseerd op de nationale keuken van de spelende teams.

De Tweets, Vines en Periscopes van deze en andere creatieve talenten zijn te zien op gigantische schermen in Frankrijk, waaronder de tien stadions waarin de wedstrijden worden gespeeld. 

Op Vine heeft zijn eigen kanaal, waarin de beste video’s van de dag terug zijn te zien. Daarnaast brengt Periscope fans midden in de actie. Met uitzendingen vanuit de UEFA-accounts en door UEFA-teamverslaggevers worden fans meegenomen achter de schermen tijdens trainingen, naar de basiskampen van de teams en meer.
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in