Overslaan en naar de inhoud gaan

Arianna Huffington verlaat The Huffington Post

Na 11 jaar richt zij zich op een nieuwe start-up
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mede-oprichter en naamgever Arianna Huffington (66) zegt haar baan als hoofdredacteur van The Huffington Post op. Zij wil zich richten op Thrive Global, een nieuw bedrijf rondom gezondheid en welzijn.

related partner content for mobile comes here

&;Tijd om iets anders te doen&;

In juni 2015 verlengde ze haar contract bij The Huffington Post nog tot 2019. Ze vertelt dat dit contract het mogelijk maakte om voor de site te werken en tegelijkertijd haar nieuwe bedrijf te lanceren.

‘Ik dacht echt dat ik het allebei kon doen’, zegt de hoofdredacteur. ‘Maar nu we echt gestart zijn, besef ik me dat dit nieuwe bedrijf mijn volledige aandacht nodig heeft. Het is belangrijk om te weten wanneer het tijd is om iets anders te gaan doen. Ik heb het gevoel dat dit het juiste moment is.’

Minder aanwezig

Huffington was het afgelopen jaar minder vaak aanwezig op de redactie. Ze schreef boeken en gaf lezingen over gezondheid, het onderwerp van haar nieuwe bedrijf.

De oprichter van The Huffington Post was al een tijdje geen eigenaar meer van het bedrijf. In 2011 kocht AOL de site voor $315 miljoen en benoemde Huffington tot directeur en hoofdredacteur van Huffington Post Media Group. Daaronder vielen ook andere titels van AOL, zoals TechCrunch, Engadget en MapQuest.

Problemen

Dat bleef niet lang zo. Huffington kreeg problemen met het management van de verschillende media en na een jaar was ze alleen nog hoofdredacteur van de Huffington Post. In 2015 werd AOL door Verizon Communications.

Tim Armstrong, CEO van AOL, schrijft in een persbericht dat ‘AOL en Verizon zich inzetten om de groei van The Huffington Post en het pionierswerk Van Arianna voort te zetten.’ 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in