Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruim 80% bedrijven blogt niet goed

Uit onderzoek van Contany.nl blijkt dat slechts 17% van de bedrijven bloggen op hun eigen websites volhoudt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘83% van de bedrijven stopt gemiddeld na 7 posts met hun blog. De blogs van bedrijven zijn steeds vaker informatieve artikelen’, zegt Contany.nl-eigenaar Jordi Bron. ‘Om goede kwaliteit te kunnen leveren moet er tijd voor vrijgemaakt worden. Omdat het vaak geen prioriteit heeft, houden maar weinig bedrijven dit op periodieke basis vol.’

related partner content for mobile comes here

Om hoog te scoren in Google is het belangrijk om een actieve blog te hebben die ook kwalitatief goed is. ‘Het moeilijke van bloggen is dat je niet direct resultaat ziet. Veel van onze klanten geven aan dat ze weten dat het belangrijk is, maar dat ze niet weten wat het oplevert’, gaat Bron verder. ‘Bij Contany.nl stellen we een contentstrategie en metrics op zodat we ook kunnen meten wat de resultaten zijn. Het blijft een strategie voor de lange termijn, dus is een lange adem vereist’, zegt Bron tot slot.

Volgens zijn contentmarketingbureau zijn dit de redenen waarom bedrijven hun blogs niet onderhouden.

1. Voor 89% van de bedrijven heeft een blog geen prioriteit, omdat er te weinig tijd is.

2. 52% ziet niet wat een blog hen zou kunnen opleveren.

3. 45% van de bedrijven geeft aan dat hun blogs te weinig kwaliteit hebben, ook al kunnen ze er wel actief op zijn. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in