Nederland is een nieuwe en unieke chart rijker: de Merken Top 40. Deze chart brengt wekelijks de populariteit van merken in Nederland in kaart. De Merken Top 40 wordt vandaag gelanceerd tijdens het Grote Marketing Congres. De nummer 1 van deze week: Albert Heijn, gevolgd door Jumbo en Kruidvat.
De Merken Top 40 wordt samengesteld op basis van drie bronnen, te weten marktonderzoek, mediabestedingen en social media buzz.
DVJ Insights, Nielsen en Buzzcapture, de data partners van de Merken Top 40, leveren de data uit deze bronnen.
Erik de Zwart (voorzitter Stichting Top 40) en Lucas Hulsebos (partner bij DVJ Insights) presenteren tjidens Het Grote Marketing Congres de eerste resultaten. Mister Top 40, Erik de Zwart, geeft aan: ‘Ik ben enorm blij met de Merken Top 40! We weten vanuit de muziek dat mensen gek zijn op lijstjes. De Top 40 is al 50 jaar een begrip en dat hopen we natuurlijk ook te zien met de Merken Top 40. Want wat voor muziek geldt, geldt ook voor merken. Die worden allang niet meer alleen door marketeers gebouwd, maar ook door consumenten zelf natuurlijk via social media. Dat gaan we nu wekelijks inzichtelijk krijgen.’
De chart van deze week:
De wekelijkse chart is gratis te vinden via de website www.merkentop40.nl en op Adformatie.nl.
De Merken Top 40 is een initiatief van onder meer Stichting Top 40. De Merken Top 40 wordt geleid door Business Ranking Research BV, die opdracht geeft tot de wekelijkse samenstelling van de lijst van 40 meest populaire merken.
De tweede Merken Top 40 is inmiddels gepubliceerd. Daaruit blijkt dat Jumbo het stokje heeft overgenomen van Albert Heijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!