Overslaan en naar de inhoud gaan

Floris Hülsmann start eigen namenbureau

Het bureau heet Namarama
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Digitaal copywriter Floris Hülsmann werkte bij grote Nederlandse reclamebureaus (Achtung!, N=5, TBWA) en voor (inter-)nationale klanten als Heineken, Samsung en Sony. Vanaf vandaag heeft hij zijn eigen bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Methode

Met ontwikkelt hij namen voor merken, diensten en producten. Dat doet Hülsmann volgens zijn eigen methode, die ‘deels gestoeld is op wetenschap en deels op creativiteit’.

Behoefte

‘Alleen al door ons (online) zoekgedrag kun je niet meer met zomaar een naam beginnen’, zegt de copywriter. ‘Ik weet uit ervaring en onderzoek dat - ook door de toename van zelfstandige bedrijven - er een enorme behoefte is aan sterke namen.’

Enkele andere namen uit de koker van Floris:

  • Le Sud (buitenmeubels Leenbakker)
  • Sulfree (haalt schadelijke sulfiet uit je wijn)
  • Izinzo (luxe wasbakje)
  • Wiedewei (groene kinderopvang)

Eigen naam

Waarom is Namarama dan zo’n goede naam? ‘Het is een mengeling van namen en panorama, &;een brede kijk op namen&; betekent het. Het is ook een naam die multi-interpretabel is, juist omdat ik steeds weer in de huid van een ander bedrijf moet kruipen. Dus je mag er ook Bananarama in herkennen, de bandnaam die voor mij het meeste plezier uitstraalt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in