Harry de Wit, algemeen directeur TMG Landelijke Media, maakte zojuist een en ander bekend. De OR heeft een positief advies uitgebracht met betrekking tot de oprichting van TMG Digital B.V., waarvoor op 31 juli een adviesaanvraag is ingediend. In deze nieuwe business unit worden de digitale activiteiten van de niet-hoofdmerken per 1 januari 2016 samengebracht. Dat zijn de activiteiten van Groupdeal, News Media (waaronder GeenStijl), TMGames, Bohil Media, Jaap/Huizenzoeker, Relatieplanet, Vacaturekrant, Gaspedaal, Speurders en Blogsociety. De medewerkers van het merendeel van deze online titels gaan al in de loop van oktober samen vanuit gebouw Amerika op de Basisweg werken.
Nieuwe directeur
Met ingang van 1 oktober begint Ernst Keyzer als nieuwe directeur TMG Digital B.V.. Hij moet de nieuwe koers, die onder de ad interim leiding van Herman Mantel is ingeslagen, ‘in hoog tempo verder uitrollen’. Keyzer heeft zich de afgelopen jaren vanuit KPMG gespecialiseerd in ‘digitaliseringvraagstukken en het optimaliseren van de samenwerking tussen start ups en corporate organisaties’.
Mantel blijft tot 1 januari verbonden aan TMG. Volgens De Wit is er ‘overleg over zijn ambities richting de toekomst’.
Niet-hoofdmerken
De Wit legt de nieuwe koers uit: ‘TMG heeft de afgelopen jaren een portefeuille van digitale activiteiten opgebouwd die niet direct gerelateerd zijn aan onze hoofdmerken. Daardoor hebben de digitale activiteiten relatief weinig aandacht en investeringsruimte gekregen waardoor het volledig potentieel nog ontwikkeld moet worden. TMG Digital B.V. wordt een inspirerende en uitdagende omgeving waar vanuit ondernemerschap en creativiteit gewerkt kan worden aan het succesvol door ontwikkelen van digitale initiatieven.’