Zet Apple weer in op traditionele tv-reclames met de iPhone 7?

Apple moet weer volop aan de bak.

Deze week was de eerste wedstrijd van Ajax van het seizoen. Reden voor mij om weer eens ouderwets voor de tv te gaan zitten. Want zo gebruiken we de traditionele tv tegenwoordig toch? Vooral voor actualiteiten die live te zien zijn. Maar dan wel met de laptop en mobieltje binnen handbereik. 

Opmerkelijke gebeurtenis op tv
Het meest opmerkelijke vond ik eigenlijk een reclame voorafgaande aan de wedstrijd.

Zag ik daar nou echt een reclame voorbijkomen van Apple? Over de iPhone 7? De laatste reclameuiting van Apple die ik mij kan herinneren was de uiting met de witte dopjes van de iPod die midden in de stad op grote doeken te zien was.

Daarna had het grote techbedrijf volgens mij geen reclameuiting meer nodig. Een persbericht van Apple was voldoende om het hoofd van de mensheid op hol te brengen en mensen voor de winkel te laten slapen om het eerste device te bemachtigen van het betreffende model. Retailers maakten reclames met iPhones erin verwerkt, op eigen kosten, om zo traffic en dus verkoop te genereren. Inmiddels zitten we al bij model 7 en de uitrol van de iPhone 8 zal een kwestie van een paar maanden zijn, voordat deze op de markt komt.

Verkoop iPhone 7 valt tegen
Er werd begin dit jaar al aangegeven dat de verkoop van de iPhone 7 tegenviel. Volgens Apple mede omdat veel mensen wachten op de iPhone 8 en daarmee de iPhone 7 overslaan. Nu ze dus op tv-reclame gaan maken, ga ik mij wel een beetje zorgen maken over de evolutie van de iPhone. En als ik het merk Apple niet in beeld had gezien had ik zelfs kunnen denken dat het een Samsung-reclame was waar ik naar keek met de look & feel van de video.



Vanwaar deze tv-reclame opeens is de vraag die door mijn hoofd ging? Ze zullen de voorronde Champions League van Ajax in Nederland toch niet vergelijken met de World Bowl in de VS? Want die reclame in 1984 was waarschijnlijk de laatste keer dat ze groots adverteerden op tv. Dat dacht ik tenminste en misschien zit ik er wel naast. Maar één ding is zeker, dat was het begin van de Apple-revolutie.

Al met al, tijden veranderen en ook Apple moet weer volop aan de bak dus. Er is een hoop gebeurd sinds die World Bowl in 1984. Ben dan ook benieuwd wat er gaat gebeuren als Apple erachter komt dat online inmiddels de scepter zwaait en tv-reclame geen garanties meer biedt voor succes. Je kan tegenwoordig zelfs heel gericht de doelgroep bereiken. Zouden ze met hun iPhone 8 dan adverteren op mensen met een Android of juist iOS device?

Deze grappige video met de momenteel populaire acteur Dwayne Johnson, beter bekend als de Rock, geeft in ieder geval veel vertrouwen dat ze dit spel natuurlijk ook goed onder de knie hebben. No worries dus!

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie