Stichting Villa Pinedo en jongerencommunicatiebureau Youngworks lanceren een nieuwe campagne om kinderen van gescheiden ouders te helpen. De actie start op 9 september, de Dag van de Scheiding.
Vergadering
In de tv-reclame zie je kinderen verkleed als serieuze zakenmensen. Zij houden een vergadering over kerst. Vieren ze het dit jaar bij vader, moeder of oma?
Stichting Villa Pinedo vindt dat zo’n beslissing geen taak is van kinderen. Sanne van der Bie van Youngworks: ‘Kinderen van gescheiden ouders moeten vaak lastige keuzes maken en doen er alles aan om de vrede te bewaren. Dit voelt als een zwaar takenpakket en leidt tot veel stress.’
Wakker schudden
Met de commercial willen de partijen kinderen wakker schudden en duidelijk maken dat ze zich niet verantwoordelijk hoeven te voelen voor de relatie van hun ouders. De ‘taken’ die voortvloeien uit een echtscheiding zijn niet voor hen bedoeld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!