Maar vandaag kwam ik twee onderzoekjes tegen, die waren wel heel erg van het niveau 'Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend.'... En dan gaat ook een redacteur nog morbide grapjes maken...
'Cruise maken goed voor je seksleven' kopte de Telegraaf vanmorgen in de papieren editie. Stellen die tijdens hun vakantie het ruime sop kiezen, hebben meer zin in intieme momenten dan wanneer ze op strandvakantie, skivakantie of safari gaan. Want: 'Op de woelige baren blijkt het liefdesleven zienderogen op te fleuren.' Een keer raden wie de afzender was van het onderzoek? Juist... De grote cruiserederijen Carnival en P&O.
'Nederlandse vrouw steeds rondborstiger' kopte de Telegraaf zojuist op haar site. Afzender, jaja, lingeriemerk Triumph. De Telegraaf-redacteur dacht het onderzoek nog even relevanter te maken en haalde Anna Nicole Smith er nog bij in zijn inleiding. De eindredacteur van de homepage vond dat waarschijnlijk wat smakeloos, de borsten van Smith zijn immers nog lauw. Maar de eindredacteur vergat dat ook in het artikel zelf er nog 'handig' gebruik gemaakt wordt van de actualiteit. (Mocht dit worden aangepast: hier en hier het bewijs.)
Enfin, terug naar de moraal van dit verhaal. Carnival en P&O zullen met Valentijnsdag wel gaan stunten met 'Love Boat Cruises' (in samenwerking met Viagra ofzo?) en Triumph zal wel met een campagne komen waarin duidelijk wordt dat als je grote borsten hebt, het heel relevant is dat je een goede BH hebt. Dat blijkt immers uit onderzoek!
En de Telegraaf? Die wacht netjes op het volgende onderzoekje dat binnenkomt. En als het 'nieuws' luchtig genoeg is, dan is het natuurlijk niet nodig om naar de afzender van het onderzoek te kijken. Iemand ideeen voor zijn (of mijn) klanten op deze creatieve vrijdagmiddag?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!