Wendy stuurt journalisten chocoladeletters waarvoor net een terugroepactie is gestart

PR-actie en pech: ‘Gebleken is dat er stukjes kunststof in kunnen zitten. Daardoor kunnen verwondingen ontstaan.’

Het egomagazine Wendy besloot deze donkere dagen met het ‘liefste nummer ooit’ te komen. Daar werd een hele pr-actie omheen bedacht, met onder meer een onderzoek naar lief zijn en goede voornemens. Het samengevatte beeld: bijna de helft van de mensen vindt dat we liever voor elkaar moeten zijn, vooral 'in de politiek'.

Het crossmediale platform rond Wendy van Dijk stuurde journalisten voor het speciale nummer een papieren versie en envelop toe, en stopte er een fijne hazelnoot-melkchocoladeletter van de Hema bij, uiteraard de W. Hoeveel pech kun je hebben; op het moment dat de enveloppen op de bus waren gedaan kwam het Boekhoorn-concern met het nieuws naar buiten dat het ‘uit voorzorg alle chocoladeletters van de variant melkchocola/hazelnoot terugroept. Gebleken is dat er stukjes kunststof in kunnen zitten’.

Aanvankelijk zou het alleen om de B, M, N, R en S gaan die verwondingsgevaar kunnen opleveren, maar zo makkelijk kwam Wendy er niet mee weg. Hema kwam met het aanvullend bericht dat alle letters worden teruggehaald. Wendy’s PR-team is inmiddels met een recallactie voor de terugroepletters begonnen.

De recalltekst

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie