Wat zijn de meest klantgerichte bedrijven van Nederland?

Onderzoek onder 11.000 Nederlanders toont winnaars CCDNA Awards

DVJ Insights doet onderzoek onder 11.000 consumenten naar hun merkervaringen en merkassociaties. Welke bedrijven stellen hun klanten bovengemiddeld centraal en halen zo een hoge Customer Centric DNA (CCDNA)-score? In het onderzoek zijn 80 bedrijven binnen 12 industrieën opgenomen, van automotive tot online retail.

De bedrijven met de beste score ontvangen een op 14 april aanstaande, in DeFabrique in Utrecht.

De CCDNA-score is een graadmeter waaruit blijkt hoe klantgericht een organisatie opereert. De score biedt inzicht in de perceptie van de klant, waarbinnen variabelen als vertrouwen, aanbevelingsdrang, emoties en associaties worden getoetst. Daarnaast biedt de score ook inzicht in het functioneren van de dagelijkse beroepspraktijk, zoals bereikbaarheid, klachtafhandeling, laatste klantcontact en invulling webcare.

Doordat de CCDNA-score verder reikt dan enkel ‘advocacy’, is de score een meer valide graadmeter voor het beoordelen van customer centricity dan bijvoorbeeld de Net Promotor Score. Franse studies wijzen uit dat bedrijven met een hoge CCDNA-score, over een periode van vijf jaar, 8% meer groei realiseren dan de grootste bedrijven van Frankrijk.

Thema: Klant of partner?
De toekomst van bedrijven wordt bepaald door de relatie met hun klanten. Daarom staat de 5e editie van de CCDNA Awards, waar met name C-level professionals op afkomen, dit jaar in het kader van co-creatie. Tijdens de prijsuitreiking wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk hoe bedrijven co-creatie toepassen, hoe zij daarmee het verschil maken en wat het hen oplevert. 

De prijsuitreiking wordt georganiseerd door BearingPoint en DVJ Insights. Tijdschrift voor Marketing is mediapartner van dit event.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie