Beslist.nl keek naar het online shopgedrag van Nederland tijdens de WK-wedstrijden.
Met natuurlijk een logische constatering: als het Nederlandse elftal speelt, daalt het aantal online shoppers gemiddeld met ruim 45 procent.
De site vergeleek het online shopgedrag tijdens de speeldagen met ‘normale’ dagen en hierbij zijn standaard hetzelfde tijdstip en dezelfde dag geselecteerd.
Pieken
Beslist.nl noemt het opvallend dat na een wedstrijd het bezoekersaantal ‘zich vrij snel weer herstelt en zowel na de wedstrijd tegen Spanje op 13 juni als na de wedstrijd tegen Costa Rica op 5 juli zijn zelfs midden in de nacht extreme pieken te zien’.
Afgelopen zaterdag op zondagnacht lag het bezoekersaantal om drie uur s ‘nachts zelfs bijna vier keer zo hoog als normaal en ook om vier uur 's nachts waren nog ruim 7.000 mensen online aan het rondneuzen. Dit is 2,5 keer zo veel als normaal gesproken zaterdagnacht op dat tijdstip.
Tijdens deze nachtelijke piekmomenten waren met name oranje T-shirts erg in trek.
Maar er zijn wel mensen die tijdens de wedstrijden shoppen. Deze mensen zoeken op die momenten naar kleding, waaronder veel sneakers jurken en bikini’s, meubels en tuinartikelen.
Tijdens de wedstrijd tegen Chili op 23 juni werd er van de vijf wedstrijden het meest online geshopt en daalde het percentage bezoekers ‘slechts’ met 34 procent.
Beslist.nl: ‘Dit is hoogstwaarschijnlijk te verklaren door het feit dat Oranje ook zonder deze wedstrijd te winnen al door was naar de kwartfinale.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!