Welk bedrijf kan altijd op jouw likes rekenen, beantwoordt jouw vragen perfect of had de allermooiste en meest creatieve berichten?
Om het beste merk op social media te bepalen, mogen bezoekers van platform De Beste Social Media zich vanaf vandaag uitspreken via social media. Een week lang kunnen bezoekers van platform De Beste Social Media zich een week lang uitspreken via social media. De organisatie houdt alle social media platforms in de gaten. (Reageer direct via Facebook, Twitter of Instagram.)
Uit de meest genoemde merken stelt de organisatie de lijst genomineerden samen, aangevuld met suggesties van de jury en De Beste Social Media zelf. Een jury en het publiek kiezen de winnaars, waarbij elk voor 50% de uitkomst bepalen.
Sinds vorige week kunnen bedrijven, overheden en instanties hun beste social media berichten insturen voor De Beste Social Media Awards. Bedrijven kunnen inzenden voor zeven categorieën. Daarnaast zijn er drie categoriën waarvoor niet kan worden ingezonden. Naast 'Beste Merk' zijn dat 'Beste BN'er' en 'Slechtste Bericht'.
Winnaar 2014
Vorig jaar werden KLM, Coolblue, Donald Duck en het Wereld Natuur Fonds genomineerd voor de categorie Beste Merk. Bekijk hier alle winnaars van De Beste Social Media Awards 2014)
Overigens roept Social Embassy sinds jaar en dag ook een 'beste merk' op social media uit, dit in het kader van de samenstelling van de Social Media Monitor. Verschil is dat het publiek hier geen invloed heeft op de uitslag. In deze lijst staat ING bovenaan, gevolgd door Coolblue en WNF. KLM doet niet mee aan het onderzoek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!