Tijdens het golftoernooi dat van 6 t/m 9 september dit jaar plaatsvindt op de Hilversumsche Golf Club wordt Warsteiner geschonken. Naast het KLM Open is Warsteiner tevens ‘official supplier’ van de Europese PGA tour, de hoogste Europese golfcompetitie waar de KLM Open onderdeel van uitmaakt.
De sponsoring van de KLM Open door Warsteiner maakt deel uit van de samenwerking die de brouwer is aangegaan met de Europese PGA tour. Warsteiner is ‘official supplier’ van de hoogste professionele Europese golfcompetitie. Naast de aanwezigheid van Warsteiner premium pils op alle officiële bijeenkomsten en events is Warsteiner daarmee sponsor van een aantal van de toernooien waaronder de BMW PGA Championship (UK) en de Sicilian Open (Italië).
Wilco Gersen, brand manager van Warsteiner Benelux zegt dat de golfsport aansluit bij de merkwaarden van Warsteiner: passie, vakmanschap en klasse. ‘De laatste jaren heeft golf in Nederland en de rest van Europa een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt, het trekt een steeds bredere en jongere high end doelgroep aan. Daarmee heeft golf net als het merk Warsteiner het imago van modern class.’ Warsteiner positioneert zich internationaal als premium biermerk. ‘We zochten internationaal naar een sport die hierbij aansluit. In onze communicatie richten we ons op drie pijlers: sport, modern culture en culinair. Een doelgroep die we bedienen noemen we de cosmopolitic quality seekers. Deze zijn onder andere te vinden in de golfwereld. KLM Open biedt ons daarom een mooi platform.’
Naast de aanwezigheid met een lounge en diverse bars tijdens KLM Open en de zichtbaarheid in uitingen van het toernooi, zal Warsteiner de sponsoring activeren op haar verpakkingen, via instore activiteiten, PR en advertising in print & online. Gersen: ‘De internationale verpakkingen krijgen het PGA-logo, op de Nederlandse zal het KLM Open-logo te zien zijn. Daarnaast willen we de samenwerking breder trekken. We zullen golf ook meenemen in onze activaties en integreren in onze actiecommunicatie.’
KLM Open is pas in september. Deze zomer benut Warsteiner door een groot consumentenonderzoek uit te voeren naar het gebruik van het merk onder Nederlanders. ‘Van daaruit gaan we een plan trekken voor de langere termijn’, zegt Gersen. ‘We willen de internationale modern class-positionering daarmee vertalen naar de Nederlandse markt.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!