WappZapp gaat concurreren met Netflix

De Nederlandse app WappZapp begint per april met het onbeperkt aanbieden van betaalde video-on-demand.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met films en series, documentaires en kinder-tv willen de mensen achter WappZapp, Colin Ellis en Wienke Giezeman, gaan concurreren met Netflix.

De start-up heeft al een half miljoen gratis gebruikers die een persoonlijk on demand tv-aanbod samenstellen uit verschillende bronnen, van onder meer Uitzending Gemist, RTL Gemist, NU.nl, Telegraaf en Facebook. 

Vanaf april biedt Wapzapp ook de dienst Wappzapp Plus aan, waarbij gebruikers betaalde video&;s kunnen bekijken. Net als bij Netflix kost een abonnement 7,99 euro per maand. De eerste twee weken zijn gratis.

Wappzapp biedt vooral Europese series, documentaires en filmklassiekers. De Amerikaanse blockbusters zijn er - nog - niet te zien vanwege de vaak al vergeven rechten voor licenties. Met A-Film werd wel een overeenkomst gesloten, waardoor onder meer de Lord of the Rings-films te zien zijn. Binnenkort worden meer partijen bekendgemaakt.

&;De on-demand generatie kijkt eigenlijk geen traditionele tv meer&;, zegggen de oprichters. &;Deze generatie is steeds meer gewend om te kijken op basis van wat er populair is online, persoonlijk interesses en tips van vrienden. We willen een totaaloplossing bieden, met tv-gemist, het beste van het web én films, series en documentaires.&;

SanomaVentures maakte vorig jaar bekend te investeren in WappZapp.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie