Het gaat om een gezamenlijk bereiksonderzoek voor hah-bladen. De eerste publicatie wordt eind 2014 verwacht.
Het onderzoek wordt net als de onlangs geïntroduceerde NOM Folder Monitor onder auspiciën van NOM uitgevoerd door GfK. De meting moet een representatief beeld geven van het lezen van ongeveer 300 hah-bladen.
Het veldwerk is inmiddels begonnen. Er worden 30.000 respondenten van 13 jaar en ouder met toegang tot internet ondervraagd. Belangrijk bij dit soort onderzoek is representativiteit op een laag regionaal niveau. De resultaten zullen geschikt zijn voor mediaplanning en goed vergelijkbaar zijn met andere NOM onderzoeken.
Irena Petric, directeur van NOM: 'Na de samenwerking met verspreiders van folders zijn we nu ook een samenwerking aangegaan met uitgevers van hah-bladen. Dit past goed in de strategie van NOM om voor alle printmediumtypen representatieve, betrouwbare en transparante bereikscijfers te leveren.'
Het mediumtype hah-bladen krijgt een currency die vergelijkbaar is met bereiksonderzoeken van andere mediumtypen. Daardoor worden hah-bladen een volwaardig medium in de middelenmix.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!