Dat zegt CEO Thijs Boon tegen Adformatie. 'Wij zijn als mediabedrijf "channel agnostic", wat betekent dat we doelgroepen via elk kanaal volgen waar ze hun media consumeren. Televisie ontbreekt nog. Dus zijn wij voornemens om volgend jaar ook een lineair tv-kanaal te lanceren. '
Gisteren werd bekend dat VICE in een joint venture met A&E Networks een tv-zender gaat lanceren in Amerika, onder de naam Viceland. Boon: 'We kijken nu wat de mogelijkheden hier in Nederland zijn en voeren gesprekken met verschillende partijen.'
Wereldwijd hebben we nu 400 uur in productie, zegt Boon. 'Daarbij gaan we niet alleen het kanaal lanceren, maar willen we ook het standaard advertentiemodel openbreken. VICE wil met nieuwe manieren komen hoe je met tv-reclame omgaat. Daarbij gaan we veel meer denken over hoe je de combinatie tv, digitaal, mobiel, social, real time en content marketing kunt inzetten. Het oude televisie advertentiemodel is eindig.'
Boon zegt dat VICE inzet op volledige distributie 'dus praten we onder andere met Ziggo en KPN, maar we zouden ook kunnen beginnen met branded blokken in samenwerking met een bestaand kanaal. Het zijn nog wel ambities, maar we mikken op volgend jaar. Dat heeft best impact op deze organisatie omdat we ook substantieel lokaal gaan produceren. In Nederland is er nog maar weinig interessante content op tv voor Millennials. Dat is eigenlijk wel een grappige catch. Wij geloven nog in televisie. Er gaan nog steeds veel euro's heen en en de Millennial-doelgroep kijkt echt nog wel tv. Het is de komende vier/vijf jaar zeker nog relevant. Zolang je maar interessante content levert.’