Fietsenfabrikant Veloretti laat zien hoe Amsterdammers op karakteristieke wijze de weg op gaan met hun favoriete vervoersmiddel: de fiets. Als fietsers Amsterdam kunnen trotseren, is elke andere stad een eitje, volgens deze film. Met het ongeremde fietsgedrag van de inwoners zou Amsterdam qua verkeer de zwaarste testomgeving ter wereld zijn.
Europese focus
De campagne wordt ingezet op social media. Lemon Scented Tea is verantwoordelijk voor het concept, Maarten Groen (DPPLR) voor de regie. ‘Geen plek op de wereld waar zoveel wordt gefietst als in Amsterdam’, vertelt Ferry Zonder, oprichter van het Amsterdamse fietsenmerk Veloretti. ‘Met onze nieuwe Europese positionering ‘Outsmart your city’ dagen we inwoners van andere steden uit om hun stad te slim af te zijn.’
Gijsbregt Vijn, Lemon Scented Tea: ‘We gebruiken wereldmerk Amsterdam als podium, om te laten zien dat een Veloretti een bijzonder cool en betrouwbaar vervoersmiddel is. Zo veel meer dan alleen een ‘pretty face’.’
Doel van de film is om consumenten, vooral in het buitenland, aan te sporen om vaker de fiets te gebruiken als vervoersmiddel en om Veloretti als merk bekender te maken. Op dit moment worden de fietsen verkocht via e-commerce, waarbij 60% van de verkoop in Nederland plaatsvindt en de overige 40% internationaal van aard is.
Credits
Bureau: Lemon Scented Tea
Regie & fotografie: Maarten Groen
Productiemaatschappij: DPPLR
DOP: Stephan Polman
Geluid: Audentity
Verantwoordelijk bij klant: Ferry Zonder, Dien de Winter
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!