Unilever zet jongeren aan het werk als ijsverkoper

Met het programma I’m Wall’s kunnen 10.000 jonge Europeanen een ijswinkel starten.

Unilever laat de komende jaren  jonge ondernemers hun eigen ijswinkeltje opstarten. Het bedrijf hoopt tegen 2020 10.000 ondernemers te hebben geholpen, wereldwijd mikt de fabrikant op 100.000 mensen.

Naast werkervaring wil de fabrikant de jongeren business skills meegeven, zodat ze in hun eigen bestaan kunnen voorzien. Unilever voorziet de nieuwe ondernemers ook van ijskarretjes, uniformen, verkooplocaties en de nodige vergunningen.

Unilever wordt bijgestaan door Het Europese Jeugdforum en YES for Europe, een organisatie voor jonge ondernemers in Europa.

In Europa hoopt Unilever tegen het eind van het jaar 1500 mensen aan werk te hebben geholpen, in de landen Spanje, Portugal, Italië, Finland, Griekenland, Polen, Nederland en Groot-Brittannië. Eind 2016 is het programma uitgerold in 20 landen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie