Uit de nominaties blijkt dat bij de adverteerders Unilever net als vorig jaar goed scoort; nu met 5 nominaties (vorig jaar 7). Ook hoog scoort Rabobank met 4 nominaties. Bij de bureaus zijn het ook weer de
bekende namen die hoog scoren: N=5 met 10 nominaties en TBWA\ en FHV BBDO ieder met 8. Lemz doet het ook goed met 7 nominaties.
Vorig jaar werden 114 van in totaal 337 campagnes genomineerd. Ook toen was N=5 koploper bij de bureaus; destijds met 15 nominaties, gevolgd door TBWA\ met 10 en FHV BBDO met 9 nominaties. Van de adverteerders haalde Unilever vorig jaar met 7 de meeste nominaties. Het ministerie van Binnenlandse Zaken volgde toen met 5 nominaties.
In de periode 11 t/m 21 april gaan de genomineerde adverteerders en hun bureaus hun case presenteren. De jurering voor de ABC Accenten voor Adverteerder en Bureau van het Jaar en Consistent Accent vindt half mei plaats. Vorig jaar werd N=5 gekozen tot Bureau van het Jaar en Bol.com tot Adverteerder van het Jaar. Het Consistent Accent ging toen naar Albert Heijn.
De uitreiking van de San Accenten in Hilversum is dit jaar op 26 mei.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!