Twitter komt binnenkort met nieuwe advertentie-optie voor apps

De ‘app-install ad’ is vooral voor de marketeers in de e-commerce en game-industrie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Twitter brengt binnen een paar weken mobile-advertising-optie op de markt voor app-bouwers waardoor consumenten makkelijker en sneller apps kunnen downloaden. Dat meldt .

De ‘app-install ad’ is vooral bedoeld voor marketeers in de e-commerce en game-industrie. Het moet als volgt gaan werken: als een twitteraar op een link in een advertentie op Twitter klikt, gaat hij naar de pagina van de adverteerder in de  mobile-app store  waar hij een programma/app kan downloaden.

Twitter had in november 2013 al beloofd de mogelijkheden wat betreft mobile-ads uit te breiden.

App-install ads hebben volgens Bloomberg al bijgedragen aan de omzet van andere social networking-bedrijven. Facebook kwam met dit soort advertenties in oktober 2012. De teller staat nu op zo’n 245 miljoen gedownloade apps. Zo heeft King Digital Entertainment de Facebook ads gebruikt om zijn mobile game ‘Candy Crush’, te pushen. Het werd een van de populairste titels in de  app store van Apple. Deze week gingen ze zelfs .

Geheimzinnig

Twitter doet er nog wel geheimzinnig over. De mensen die het nieuws melden aan Bloomberg willen anoniem blijven. Het bedrijf schijnt al enkele weken bezig te zijn met het testen van deze app-install ads en verbeteringen zijn al doorgevoerd.

Het schijnt dat de kosten om een consument en app te laten downloaden, al met 80 procent zijn gedaald. Dit houdt in dat de ads net zo effectief zijn als die van Facebook.

Twitter is ook bezig zijn apps te updaten zodat gebruikers langer op het sociale netwerk blijven, doordat ze meer tijd besteden aan het delen van tweets, DM’s versturen. En het moet makkelijker voor adverteerders worden om twitteraars te bereiken.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie