De Canadese dj Deadmau5 tweette 4 maart:
De vorm van de gevraagde donut verwijst naar het muizenmasker dat de dj op het podium draagt.
Het socialemediateam van de Canadese fastfoodketen spotte de tweet en voilà: de volgende ochtend tweette het een foto van de mau5head-donut.
Binnen ongeveer een uur was de tweet zo’n 500 geretweet (nu staat de teller op ruim 900), waaronder door Deadmau5 zelf, die ruim 2,6 miljoen volgers heeft.
De dj heeft een zwak voor de Canadese fastfoodketen. Zo filmde hij afgelopen herfst de autorit die hij en zanger Pharrell naar een Tim Hortons-filiaal ondernamen.
En in september 2012 tweette hij al een liefdesuiting aan de fastfoodketen toen hij een branded koffiezetapparaat van Tim Hortons ontving.
Geen zakelijke overeenkomst
Michelle Robichaud, manager pr en sociale media van Tim Hortons beweert tegen het Canadese Marketing dat er geen enkele zakelijke overeenkomst is tussen de keten en de artiest. Maar de dj heeft in het verleden wel commerciële deals met onder andere Microsoft en Puma gehad.
Betaald of niet-betaald, de tweet vond zijn weg.
Een ander recent voorbeeld van 'restaurantketen-artiest getweet' is natuurlijk die van de Amerikaanse keten Arby’s, die tweette over de ‘Arby’s'-hoed van Pharrell die hij tijdende Grammys droeg.
Die tweet ging helemaal als een lopend vuurtje over Twitter (ruim 83.000 retweets).
De zanger heeft inmiddels zijn Grammys hoed voor ruim 44.000 dollar aan Arby’s verkocht. Het geld wordt overgemaakt aan een goed doel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!