Dat zegt Teun Gautier in de nieuwste editie van Adformatie, die vrijdag verschijnt. ‘Het huidige model is voorbij. En dat is vreselijk’, zegt hij in het interview. ‘Alles krimpt, of het is niet meer interessant. De overgang van print naar online is feitelijk mislukt en nu komt mobiel er overheen.’
Als iets aan het einde van zijn cyclus komt, dan heb je denkkracht nodig om tot een nieuwe businesscase te komen. ‘De modellen en structuren die we gebruiken, werken niet meer. Dat moeten we helemaal opnieuw gaan bedenken. Dat is spannend, maar dan heb je ook grote denkers nodig. Maar noem mij meer dan vier van deze denkers in de huidige uitgeefwereld. Ik kan ze niet noemen.’
Gautier gaat in het interview ook uitgebreid in op zijn onvrijwillige vertrek in december bij De Groene Amsterdammer, waar hij directeur was.
Vanaf morgen is Gautier als blogger verbonden aan Adformatie. Op Adformatie.nl zal hij regelmatig zijn licht laten schijnen over de uitgeefbranche.
Adformatie week 13 verschijnt morgen.
Fotografie: Tim Stet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!