Testpiet (Nickelodeon) test het speelgoed van Intertoys en chat met kinderen

De bekende Piet uit het Nickelodeon-programma Op Weg Naar Pakjesavond zet zich in voor een grote Intertoys-campagne

Speelgoedwinkel Intertoys komt met een grote campagne in de Sinterklaasperiode. De hoofdrol is voor Testpiet, één van de vijf hoofdpieten in het Nickelodeon-programma Op Weg Naar Pakjesavond (t/m 5 december elke schooldag om 17.30 uur te zien). Dit karakter is speciaal voor Intertoys in het leven geroepen.

Piet met eigen testvlog
De vrolijke Testpiet is verantwoordelijk voor het vinden van het leukste speelgoed. Ze is niet alleen te zien op tv, maar heeft ook een eigen vlog. In haar online video's test Testpiet speelgoed van Intertoys en kunnen kinderen met haar chatten.

Het is een zogenaamde 360-gradencampagne, ontwikkeld door BrandDeli en mediabureau UM. Je ziet de actie terug op de BrandDeli-zenders (in het programma en het reclameblok), in de winkel en op de eigen (online) platformen van de speelgoedwinkel.

In de winkels kunnen kinderen Testpiet ontmoeten en meedoen met een speurtocht. Het doel is ouders en kinderen 'op creatieve wijze activeren naar de winkel te komen'.

Pietendiscussie
Intertoys is dit jaar een van de weinige grote merken die aan de slag gaat met Piet. Door de commotie de afgelopen jaren kiezen de meeste merken voor een algemene 'feestdagencampagne' of een campagne waarbij alleen Sinterklaas centraal staat.

Nickelodeon (en dus ook Intertoys) kiest dit jaar voor ongeschminkte Pieten. De woordvoerder van Nickelodeon zegt tegen RTL Nieuws: 'Met de ongeschminkte Pieten willen wij Sinterklaas op onze zender een feest voor álle kinderen laten zijn. De Pieten laten hun eigen huidskleur zien, wat hun etnische afkomst ook is. Ze zien eruit zoals veel kinderen die als ‘pietje’ verkleed zijn bij de intocht van de Sint.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie