Supermarktklant wijst Bolletje aan als Merk van het Jaar 2015

Beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit komt Bolletje als beste uit de bus.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het merk Bolletje is door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2015. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Calvé en Pampers. De Merk van het Jaar awards werden vandaag voor de negende achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). In een consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK, werden 88 merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.  

Winnaars productcategorieën
Voorafgaand aan de uitreiking van de ‘overall prijs’ werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt:

  • Alcoholische dranken: Grolsch
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Hero
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
  • Kruidenierswaren overig: Calvé
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Chocomel
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten:  Mora
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Nutrilon merk met beste consumenteninformatie
Daarnaast werd de bijzondere prestatie award uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de beste informatievoorziening heeft. Deze prijs werd gewonnen door Nutrilon, gevolgd door Hak (tweede plaats) en Campina (derde plaats). De merken scoorden ten eerste hoog op de mate waarin ze via verpakking, reclame, website en social media nuttige consumenteninformatie geven over ingrediënten, gebruiksinstructies, voedingswaarden en acties. Ten tweede waardeert de consument de informatievoorziening over hoe de producten worden gemaakt en waar de producten/ingrediënten vandaan komen van deze merken.

Over Merk van het Jaar
De FNLI Merk van het Jaar awards werden voor het negende achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI in samenwerking met EFMI Business School en GfK om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2014 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel de korte als de lange termijn-prestaties. EFMI en GfK publiceren meer details over het consumentenonderzoek op .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie