Onder het mom ‘als je er nog niet van houdt, heb je het nog niet geproefd’ wil Pepsi Max ervoor zorgen dat de consument deze zomer nieuwe dingen gaat uitproberen. Daarom is de campagne ‘Love it. Taste it’ gelanceerd.
Dagelijkse routine doorbreken
‘We zijn ervan overtuigd dat wie nog niet van Pepsi Max houdt, Pepsi Max gewoon niet kent’, zegt Mark Kirkham, Head of Marketing & Innovation PepsiCo West Europe Beverages. ‘We doorbreken de dagelijkse routine en door nieuwe dingen uit te proberen, worden frisse ervaringen gecreëerd. Zo hopen we dat mensen iets nieuws ontdekken om van te houden.’
Stervoetballer vs wereldkampioen curling
De hoofdrol in deze campagne is weggelegd voor Manchester City-voetballer Vincent Kompany, tevens ambassadeur van Pepsi Max. Hij wordt ook uitgedaagd iets nieuws te proberen: curling. Kompany nam zijn vrienden mee het ijs op om een vriendschappelijk potje te curlen tegen niemand minder dan wereldkampioen Thomas Ulsrud.
‘Ik wist totaal niet wat ik moest verwachten’, klonk het achteraf bij Vincent Kompany. ‘Zover begaf ik mij nog nooit uit mijn comfortzone. Curling blijkt een geweldig spel, ik vind het super. En ik ben er zeker van dat iedereen op deze manier nieuwe ervaringen in zijn leven kan toelaten om het allemaal nog wat leuker te maken.’
‘Ook voor mij was dit erg leuk om te doen’, aldus Thomas Ulsrud. ‘Ik kon iets delen waar ik zelf zo gepassioneerd mee bezig ben met iemand die nog nooit curling had gedaan. Het deed me echt wat toen ik zag dat ze er zo van genoten. Bovendien was ik verrast hoe snel Vincent en zijn team het oppakte.’
Spotify-campagne
De campagne wordt uitgerold via verschillende kanalen: televisie, outdoor, digitale media en een partnerschap met Spotify. Het nodigt gebruikers uit om nummers of artiesten te beluisteren die ze nog niet kennen, maar die volgens Spotify wel in lijn liggen met eerder beluisterde muziek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!