De in Den Bosch gevestigde startup creëert innovatieve toepassingen die het onnodig weggooien van voedsel moten voorkomen. Het eerste product is Afgeprijsd, een app waarmee die in één oogopslag toont welke producten in de buurt tegen de houdbaarheidsdatum aanlopen en daarom met korting te koop zijn.
Met de investeringen gaat NoFoodWasted zich focussen op doorontwikkeling van de app, marketing en het benaderen van franchisers en hoofdkantoren van supermarktketens. 'Het plan is om Afgeprijsd binnen één jaar bij driehonderd supermarkten te introduceren, binnen twee jaar in België en Duitsland actief te zijn en binnen drie jaar in 2800 Europese winkels gebruikt te worden', zegt een ambitieuze oprichter August de Vocht.
Tot de investeerders behoren AgriFood Capital, OndernemersLift+ en de gemeente‘s-Hertogenbosch. De laatste zorgt voor huisvesting en coaching in startupcentrum De Jamfabriek. Wethouder Jan Hoskam: 'NoFoodWasted past optimaal in onze ambitie om voorop te lopen in agrifood en ict. Ik hoop dat Bossche supermarkten snel aan de slag zullen gaan met de applicaties van NoFoodWasted.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!