Vanaf begin volgend jaar kunnen kaarthouders van het Starbucks-loyaltyprogramma gratis het nieuws van de dag en diverse geselecteerde artikelen uit de NYTimes in de Starbucks-app lezen.
De (papieren) NYTimes is al jaren, net als plaatselijke kranten, te koop in de Starbucks-filialen.
Een eerste stap
Starbucks heeft aangegeven dat het toevoegen van de NYTimes-content in de app een eerste stap is. Het bedrijf wil op termijn ook artikelen uit andere nieuwbronnen toevoegen.
Wired schrijft dat het nog niet duidelijk is of de content in de app zelf komt of dat het via de app toegankelijk is.
Nieuwe manier
Het is voor The New York Times een nieuwe manier om consumenten, die steeds meer nieuws op hun mobiele apparaten lezen, te bereiken.
Howard Schultz, de ceo van Starbucks zegt over de samenwerking: 'We voorzien een toekomst waarin de Starbucks-retailervaring naadloos verbonden is met de mobiele apparaten die onze miljoenen klanten dagelijks met zich meedragen.
'Onze relatie met The New York Times is het perfecte voorbeeld om deze visie tot leven te brengen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!