Bas de Vos krijgt bij GfK de functie van 'Global Product Lead Media Measurement/Industry Lead Media & Entertainment'. Korter gezegd houdt dat in dat hij bij het onderzoeksbureau verantwoordelijk wordt voor alle media- en entertainmentklanten. Hij gaat vanuit een internationaal perspectief de Media Measurement Strategie van GfK verder ontwikkelen.
De Vos begint 13 februari bij GfK. Naast zijn vertrek bij SKO legt hij ook zijn a.i. directeursfunctie van het Nederlands Online BereiksOnderzoek (NOBO) neer.
De Vos gaat op lokaal niveau werken naast Liesbeth Nekkers, Product Head Media Measurement. Vanuit zijn internationale functie concentreert hij zich op nieuw aanbod binnen de wereldwijde mediaproductportfolio.
Video Totaal
De Vos introduceerde bij SKO onder meer Video Totaal, waarbij lineair en online kijken aan elkaar werden gekoppeld.
De Vos: 'Ik heb de afgelopen 10 jaar met een fantastisch team voor onze opdrachtgevers geweldige projecten mogen opzetten. Een groep opdrachtgevers die durf heeft en op tijd inzag dat SKO de online toekomst vorm moest gaan geven. Nu is het tijd voor mij een bredere uitdaging aan te gaan. GfK is een mooi bedrijf en in Nederland al jaren de sterkste partij in mediaonderzoek. Ook internationaal zijn er belangrijke ontwikkelingen in het mediaonderzoek gaande waar ik over mee mag gaan denken.'
Wie De Vos bij SKO opvolgt, is nog niet bekend.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!