Premium

SBS6 lijdt onder kijkcijfergeweld NPO1 en RTL4

Op donderdag –en zondagavonden komt het zenderaandeel van NPO 1 boven de 25 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en GroupM in week 3 voor de doelgroep 20-49. NPO1 doet het dankzij Boer Zoekt Vrouw, Studio Sport Eredivisie en Wie is de Mol? goed op zondag- en donderdagavonden, maar scoort de rest van de week minder.


RTL4 was daarom in week 3 weer marktleider. Op zondag kan die zender mee met NPO1 qua marktaandeel, maar ook de rest van de week blijven de kijkcijfers overeind. Successen zijn er met Divorce, All You Need Is Love, maar ook RTL Late Night.

SBS6 zakt verder weg in marktaandeel en komt in week 3 niet verder dan 7,1 procent. Zusterzender Veronica  benadert SBS6 zelfs met een aandeel van 6,5 procent.

Zendergroepen
RTL is marktleider bij de zendergroepen, SBS blijft stabiel (dankzij groei bij Veronica) en groei is er bij de BrandDeli-zenders.


Kijkcijfers
In de kijkcijfer top 15 staan in week 3 acht RTL4-programma’s en zeven van NPO1. De top 3 is wel voor NPO1.



Boer Zoekt Vrouw en Wie is de Mol? staan ook bij uitgesteld kijken weer 1 en 2.



Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat gebeurt op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie