Sarenza start online schoenwinkel in Nederland

Concurrentie voor Zalando. Vorige week is de Nederlandse website van het uit Frankrijk afkomstige Sarenza gelanceerd, een site die is gespecialiseerd in schoenen en tassen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een popup-store in de Amsterdamse Haarlemmerdijk op 23 en 24 april zorgde voor de aftrap van in Nederland. Een interview met de CEO, Stéphane Treppoz.

De online schoenenmarkt in Nederland is met Zalando als grootste speler behoorlijk druk. Hoe gaan jullie de concurrentie aan?
'We hebben respect voor alle concurrenten. In een groeiende e-commercemarkt is ruimte voor iedereen die zich richt op klanttevredenheid.'

Denk je dat er ruimte is voor een nieuw groot online schoenenplatform in Nederland?
'We zijn begonnen met onze internationale ontwikkeling in Groot-Brittannie. Dit was een test en nadat het model bleek te werken zijn we vorig jaar in vier landen van start gegaan. Nu komt Nederland daarbij. Zelf zeggen we dat we de beste schoenen- en tassencollectie van Europa hebben, voor vrouwen, mannen en kinderen.'

Waarin verschilt Sarenza van Zalando?
'We noemen ons model 'hyper choice', met meer dan 500 merken en 30.000 modellen., 'hyper service', waarbij we werken zonder verzendkosten, met gratis retourzendingen tot honderd dagen na aankoop en het terugstorten van geld. En 'hyper transparency': de klant heeft altijd gelijk als hij ergens om vraagt. Bij Sarenza zijn geen verborgen kosten (bij Zalando ook niet, JB). We hebben 1,5 miljoen tevreden klanten en dit aantal groeit met de dag.'

Zijn er plannen om naast schoenen en tassen het assortiment uit te breiden met andere modeartikelen?
'Sarenza was de grootste online schoenenwinkel in Frankrijk en is dat nu in Europa. we blijven ons richten op onze core business: schoenen en tassen.'

Wat was de respons op jullie popup-store in Amsterdam?
'Nederland is ons dierbaar. We waren dan ook blij met de lancering van Sarenza.nl. Bezoekers waardeerden ons concept: de gratis verzending, de retourperiode van honderd dagen en onze collectie.'

Hoe gaat Sarenza de Nederlandse consument vanaf nu benaderen?
'Inmiddels zijn we in 25 Europese landen actief. De wens is trendy merken aan te bieden naast grote internationale merken en designers. Deze combineren we met lokale ontwerpers en merken, zoals Bronx en Fred de la Bretonniere.´

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie