Sanoma duikt in Apple 'Passbook'

Sanoma Media introduceert een nieuwe mobiele advertentiepropositie gebaseerd op Passbook, de mobiele portemonnee van Apple.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een banner binnen populaire mobiele applicaties van Sanoma Media biedt een kortingsbon of 'coupon' die met een tap wordt opgeslagen. Sanoma werkt hiervoor samen met .

'Passbook is als verzamelapp voor kortingsbonnen, lidkaarten en tickets echt van toegevoegde waarde voor de gebruiker. Door deze samenwerking bieden we de retailer een unieke mobiele activatiemethode', zegt Victor Beerthuis, mobile en innovation manager Sanoma Media in een persbericht.

Retailers zien in de nieuwe activatiemethode een mogelijkheid om meer klanten de winkel in te krijgen. Bovendien krijgen ze de mogelijkheid om te registreren hoeveel extra klanten en verkopen de advertenties daadwerkelijk opleveren.

Passbook
Apple introduceerde onlangs naast de iPhone 5 ook 'Passbook', een eerste stap naar de virtuele portemonnee op de telefoon. Passbook is een mobiele applicatie die vanaf nu standaard op alle Apple telefoons geïnstalleerd wordt, en dient als verzamelplaats voor kortingsbonnen, toegangskaarten, klantenkaarten en cadeaukaarten. Gebruikers tonen de virtuele bonnetjes en pasjes wanneer ze bij de kassa afrekenen.

'Gebruikers willen hun favoriete app niet verlaten als ze op een advertentie tappen. Bij Passbook advertenties verlaten gebruikers een app niet, maar worden de kortingsbonnen automatisch toegevoegd. Bovendien komt de gebruiker zijn kortingsbon weer tegen wanneer hij in zijn mobiele portemonnee kijkt', aldus Jelle Prins, cofounder Shopreme.com.

Probeer de activatiemethode op de iPhone .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie